Pages

Wednesday, March 25, 2009

Kena tagged..

Aku pun kena tagged gok di mc na si koalajepong. memandangkan lama doh aku x letak apa2 n3. so apa salahnya kalu aku kongsikan dengan orang lain...

1. Was your first pregnancy planned?
mmg x rancang pun. lagipun dah rezeki aku nak dapat anak awal, terima jelah. kang nanti susah plak. kiranya aku ni bunting pelamin la...

2. What was your second choice name for your opposite gender name?
masa anak pertama x pun pilihan nama anak untuk anak lelaki. anak pertama pun last minute baru bagi nama. tapi untuk anak ke 2, Ahmad Syakir Amsyar.

3. What were your reactions?
mestilah suka, excited, tapi sebelum tu terkejut gak.. sebab x plan nak dapat anak awal. x puas lagi nak manja2 ngan abang.. hehehe.. tapi anak kedua lagilah, dalam2 aku merancang tersangkut gak.

4. How old were you?

25 tahun masa anak pertama, 27 tahun masa anak kedua.

5. How did you find out you were pregnant?
masa kakak tu aku tau2 sendiri sebab bila x dtg bulan. sebelum ni tiap2 bulan mmg x pernah miss. tapi gi gak cek kat klinik masa tu dah nak masuk 2 bulan lebih. untuk adik plak, kalu x kerana aku bleeding yg pada mulanya disangkakan haid (pas aku abih pantang bersalin kakak, aku x pernah didtgi oleh si bulan) yang agak kerap dalam sebulan, aku pun gilah cek kat klinik. n guess what? doc kata aku pregnant 5 weeks.

6. Who did you tell first?
cik abang la..

7. Did you want to find out the sex?
nak tau gak tapi x gi pun scan. tapi dua2nya aku ingatkan anak lelaki. tapi dua2 girl.

8. Due date?

20 Mac 2006 n 13 Jun 2008

9. Did you have morning sickness?
Syukur Alhamdulillah... masa kedua2 pregnancy, aku xde morning sickness. sihat je.. cuma tekak je lah yg terasa pahit semacam.. agaknya sebab aku duk telan ubat vitamin yg misi kasi. bila aku stop makan xdelah plak

10. What did you crave?
banyak jugak yg diidamkan.. kadang2 dapat, kadang2 x. patutlah air liur anakku meleleh je...

11. What was your first child's sex?
girl..

12. How many pounds did you gain throughout the pregnacy?
ikut paun x tau lah berapa tapi kalu kg, untuk yg first tu berat 54 kg kiranya naik dalam 14kg. tapi yg second x berapa nak naik, cuma naik 8 kg je jadi 48kg.


13. Did you have any complications during your pregnancy?
takde lah pulak rasanya, tapi ada sekali tu masa pregnant yg second, aku kena penyakit gatal2 kulit. masa tu dah 8 bulan. gi jumpa MA kt klinik kerteh, dia cakap alergic. tapi mujurlah seminggu je kena.

14. Where did you give birth?
dua2 kat spital kemaman..

15. How many hours were you in labor?
kalu yg si kakak tu aku masuk labor room dari kul 2.30ptg kul 5.24ptg baru kakak tengok dunia... adik plak kejap je x sampai pun sejam aku dalam labor room 2. masuk kul 11.15mlm, kul 11.50mlm dah kuar si adik tu.

16. Who drove you to the hospital?
dua2 bapak aku yg bawak... cik abang follow kut belakang ngan moto..

17. Who watched you given birth?
mestilah cik abang, bidan n nurse.. (kedua-duanya)

18. Was it natural or c-section?

both are natural way..

19. Did you take medicine to ease the pain?
xde ambik apa2 ubat pun.. air ngan minyak selusuh adalah. misi ada gak bagi aku oksigen.

20. How much did your child weigh?
si kakak 3.25kg, adik plak 3.05kg.

21.When was your child actually born?
kakak pada 9 Mac 2006, adik 2 Jun 2008.

22. What did you name him/her?
Nur Syakirah Liyana binti Ahmad Ridzuan untuk kakak n Nur Insyirah Damia binti Ahmad Ridzuan untuk adik.


23. How old is your first born today?
3 years 16 days old.

24. Would you do it again?
kalu dah rezeki, terima jelah. tapi kalu ingatkan cam mana sakitnya nak bersalin .. serik rasanya...

aku pun x tau nak tag sapa2... apa2 pun nilah award aku....








No comments: