Pages

Thursday, May 20, 2010

Lega...

Kejadian: 19 Mei 2010(Rabu)
Hilang dah rasa nak muntah, jeluak, pening, luga dan yg sewaktu dengannya pah siap sumer kerja ngadap depan pc ni... mana taknya.. aku nak kena register email address untuk 97 org budak thn 5.. pastu kena register kat ganu a++ plok... dh la closed date dia 20/05/2010. so starting dr hari ahad lagi aku duk bertungkus lumus menyiapkan tugasan tu.mujur la dan siap... :)
xleh nak bayang guanelah org hok dapat budak sekolah ramai drpd aku.. mesti giler jdnya nk kejar deadline...

Selesai se problem, timbul plok problem lain...
Semalam pas balik keja, tgh syok aku nk prepare tuk mkn mlm... tiba2 air plak takde...
terpikir gak tadi baru je ada air. masa bila plak air takde ni. baru je pas beberapa minit basuh pinggan mangkuk kat singki tu.. hati aku suh gi tgk kat meter air tu mana la tau kot2 ada yg gatal tgn gi tutup ke. tp hati aku berkata2 lg " tak kan ada yg nak buat dajal kot" so, aku pun x gi usha la meter tu. sampai ke malam la air takde.
pinggan mangkuk makin menimbun tak bleh jadi ni.. masak td pun pakai air tangki je.. belasah je la..

so, disebabkan dari petang td air masih takde,cik abg aku tergerak la hati dia nak gi check kat meter air dlm kul 10.30 mlm. korang tau apa yang jadi? mesti bleh teka..
rupa2nya mmg ada orang yang nak buat dajal kat kitaorg. isk..isk..isk.. ntah sapa ntah.. budak2 kot... macam takde benda lain nk buat.. dulu dah kena dah cam ni tapi masa tu duk kat laen.. sabo je lah...

pengajarannya kalu ada terasa 'instinct'@ gerak hati pasal sesuatu.. baik gi check... maybe btol. kalu salah tekaan bukan luak pun, ke guane? try and error.. huhuhu...

malas dah nak pikir so, kita layan je gambo2 ni:






1 comment:

ZIG said...

kalau kat umah aku air xdok pn sehal gok..
api xdok x pe la....hahaha