Pages

Tuesday, September 14, 2010

05 Syawal 1431

Hari ni aku dh start keje.

Tp sunyi gile kt ofis ni sbb xde org. yg ada cuma 3 org je. memang sunyi sepi..

Terpaksalah pasang lagu raya, bolehlah hilangkan kesunyian..

Nyesal pon ada, kenapa lah aku tak ambil cuti lama skit.. sayangkan cuti sangat, bukannya leh forward pun.

Raya tahun ni, tema kami sefamily 'maroon color'. Tahun lepas warna hijau lumut.

Cerita pasal baju raya tahun lepas, memang x puas hati. Ade ke patut kedai yg cik abg aku tempah baju melayu, boleh dia tertukar kain. Gelap katanya x perasan bleh tertukar. Cis.. gitu je alasannya. Nak lepas tangan gitu je. Dah la kata dalam masa sebulan siap la baju, tapi g 2-3 kali x siap2 gak. Dekat nak raya baru siap. Tu pun salah kain. Mujur warna kain lebih kurang sama je tapi ada gak yang bezanya tu, tak sama ler ngan aku punya.

So tahun ni kedai tu dah di BLACKLISTkan dari hidup kami. Tahun ni tempah baju cik abg sebelah kedai tu plak. Hahaha...

Kalu pasal baju raya aku plak, tak payah cakap lah, mesti tiap2 tahun sehari sebelum raya baru siap.. Nak buat camner, tempah ngan mak sedara sendiri.. Nak tempah ngan orang lain, aku x biasa. Lambat pun lambat la asal siap..

Raya tahun ni banyak lagi rumah yang aku x pergi beraya. Adoih, bila nak pergi ni...


Dalam duk berangan layan jiwang kat ofis ni sorang2, teringat plak nostalgia masa beraya kecik2 dulu. dulu rumah yang kita x kenal tuan rumahnya pun kita pakat redah je. tak kira asal dapat collect duit raya. masa dulu paling banyak duit raya yang orang bagi singgit. kalu dapat singgit pn dah bahagia rasanya. sekarang singgit tu dah jadi paling sikit yang orang akan bagi.

dulu kita gi beraya dapat duit raya, sekarang anak2 kita plak yang dapat.
dulu mak ayah kita yang belikan kita baju raya, sekarang kita yang belikan baju raya untuk anak2.
dulu kita beraya ngan mak ayah kita saja, sekarang kita beraya ngan mak ayah suami/isteri kita juga.

cepatnya masa berlalu...........

No comments: