Pages

Sunday, May 31, 2009

Zoo Mini

Semasa hari perasmian pembukaan zoo mini ari tu (ari n tarikhnya aku dh lupa sbb dh lama dah) aku n anak2 ikut mak n ayah n adik2 ku g ke zoo. Abang aku x g sbb dia keja. Masa tu kan free of charge, masuk x yah bayor. Tapi skang ni kalu nak masuk adalah dlm RM5 sorang dewasa, tu pun promosi. Kalu x RM10. Budak2 lak RM3.

Aku nak citer pun tak reti camner rupa kat dalam zoo tu tapi kat dlm tu adalah taman herba, taman burung, jambatan gantung, taman orkid n tempat mandi yang macam kat sunway lagoon tu. Kalau nak tau pegilah sendiri, baru tau camner. Bukan tu je banyak lagi la yang ada. Ari tu aku pun x larat nak jelajah semua tempat, mana yang terlarat je aku redah.

Nilah antara binatang2 yang ada kat situ....





Punyalah banyak pokok orkid tapi 4 pokok ni je yang tengah mekar berbunga. Apa nama orkid ni aku pun tak tau. Papepon layan je lah.







No comments: